Blogunk a III. Esterházy Nyári Egyetemről

Így látták táborlakóink a nyári egyetemet 2019 júliusában

6.nap

Feri:

A szombati napot , mint a tábor utolsó tevékeny napját a pápai Esterházy kastélyban kezdtük. Itt egy a barokk kastéllyá átépített vár történetével kapcsoltban vettünk részt egy workshopon. Miután új információkkal gazdagodtunk megnéztük a kastély egy színvonalas korbevezetés keretein belül. Ebéd után buszbaszálltunk és elmentünk Gannára ,a Galántai Esterházy család mauzóleumába. Maga az épület lenyűgöző volt ,a Pantheont idézte. Viszont én személy szerint nem rajongtam ezért a programért, mert nem szeretek halott emberektől centikre sétálgatni. A mauzóleum után a döbrentei vár romát vettük be, itt sok ”instagyanús” fotó készült. Hazafelé az úton megálltunk a Tapolca pataknál. Az elég hűs vízben sikeresen le tudtuk hűteniva lábinkat, kifagyhatatlan élmény volt . Vacsi előtt szabad városnézés volt és aki akarta megnézhette a Matisse kiállítást a kastélyban vagy a legózhatott a kastélyban kiélve kreativitását. Evés után a tábort lezáró kerekasztal beszélgetést rendeztünk mindenki elmondhatta a jó/rossz élményeit és köszönetet mondhatott társainak ha pl. valami külön jót tett vele .Ezek után még volt egy kis séta/pihenés a belvárosban aztán hazagyalogoltunk a koleszbe. Szerencsére az idegen diákok már elmentek onnan. Miénk az egész kolesz! Az éjszaka folyamán társasjátékok tömkelegét próbáltuk ki és mutattunk egymásnak új dolgokat. A játékok alatt még jobban összekovácsolódott a csapat és közelebbről is meg tudtuk egymást ismerni. A kitartó mag fél 4-ig kint játszott ,de jött a felsőutasítás: visszavonulni a szobákba. Ezek után legtöbben elmentünk aludni „Jó éjszakát” helyett inkább „Jó reggelt „ kívánva.

Klári:

Szombaton a pápai Esterházy kastélyban a már szokásunkká vált forráselemzéssel kezdtük a napunkat, majd bejártuk a kastély szalonjait, bepillantva a 18. század mindennapi életébe. Ebéd után kisbuszokkal elmentünk Gannára, az Esterházy család mauzóleumába. Itt kicsit elfáradva a hét intenzív programjaitól, de érdeklődőve hallgattuk meg az előadást. További utunk Döbröntére vezetett, ahol csodálatos kilátásban gyönyörködhettünk a vár romjairól. Ezek után egy rögtönzött programban volt részünk: a Tapolca-patak 15°C-os vízében mártóztunk meg. Visszatérve Pápára mindenki szabadon választhatott a programok közül: voltak akik legóztak, mások a Matisse kiállítást tekintették meg, vagy a városban sétálva fagyiztak és kávéztak. A vacsora elfogyasztása után, lezárva a tábort, egy körben ülve elmeséltük jó és rossz élményeinket egyaránt, valamint üzentet is küldhettünk megköszönve a sok jót, amit tettünk egymásért. Visszatérve a kollégiumba úgy döntöttünk, hogy utolsó este lévén nem visszük túlzásba az alvást. Az este folyamán nagyon sokat játszottunk, beszélgettünk, valamint felhívtuk Zolekot, hogy legalább virtuálisan velünk lehessen. Az utolsó reggelinél elpilledve köszöntöttük egymást az esti dorbézolás után. A kollégium ajtaja előtt krokodil könnyeket ejtve köszöntünk el egymástól megígérve, hogy ezek után is találkozunk, tartjuk a kapcsolatot. Mindenki nevében elmondhatom, hogy ez volt életünk eddigi legjobb tábora, ezért nagy hálával tartozunk a szervezőknek. Reméljük, ami igazán az Estöri, az ezek után következik.

5.nap

Irány a pápai Esterházy-kastély!

Dorka

A csapat egy része korán kezdte a mai napot, hajnali ötkor már a Sopron felett felkelő napot néztük. Nem sok időnk volt visszaaludni, hiszen a tegnapihoz hasonlóan beiktattuk a reggeli sétát (egyeseknek futást) a napirendbe és felfedeztük a Sörházdombi kilátót, ahol rövid meditációt és beszélgetést folytattunk. Délelőtt egy érdekes, a korábbiaktól kicsit eltérő workshopon vettünk részt, ahol képi forrásokat dolgoztunk fel, majd fájdalmas búcsút vettünk a hoteltől és elindultunk Pápára. Körülbelül 2 órás vonatút után érkeztünk meg a városba, bár az átszállásnál eléggé sietnünk kellett, de végül sikeresen elértük a másik vonatot is. Először a pápai strandot látogattuk meg, aminek már mindenki nagyon örült a fárasztó utazás után és kezdetét vette a fürdőzés. Voltak, akik csúszdáztak, mások ugráltak, vagyis összességében nagyon jól éreztük magunkat és sokat beszélgettünk. Sajnos ez volt az utolsó program, amin Ági és Barni is részt vettek, ami az egész társaság hangulatára kihatott. Hosszú búcsúzkodás után hazaindultak, mi pedig a belváros felé vettük az irányt és vacsorázni mentünk. Kicsit sétáltunk is, aztán meghallgattunk egy fúvós koncertet az Esterházy-kastély gyönyörű kertjében. Hatalmas élmény volt, szerintem mindenkinek nagyon tetszett ez az esti program, hiszen ismert filmekből származó zenéket játszottak. Kicsit fáradtan, de élményekkel gazdagabban értünk vissza a kollégiumba.

4.nap

Kimozdulás a komfort zónából

Matyi

A mai napot az Esterhazy kastélyban indítottuk. Itt tanulhattunk az étkezési szokások változásáról a 16. századtól gyakorlatilag napjainkig. Miután ezt a sok érdekes infót a fejünkbe zártuk, megnézhettük a gyönyörűséges kastélyt. Az ebéd a rezidencia parkjában volt egy piknik keretein belül. Miután jóllaktunk és okosabbak is lettünk, meglátogattuk a Family parkot. Itt mindenki egy kicsit ki tudott mozdulni a komfort zónájából és olyan játékokra is fölült amiről sose gondolta volna, hogy valaha is föl mer ülni rá.

Piknik a parkban

Glória

A mai kalandunk egy reggeli sétával indult a csapat egy részével, energiáink maximális kihasználása érdekében. Egy bőséges reggelivel újra feltöltődtünk és elindultunk Kismartonba, az Esterházy-kastélyba. Ott Foki Tamás tanár úr workshopjával és Madarász Marcsi vezetésével betekintést nyerhettünk a 17-18. század étkezési szokásaiba, a történelem olyan részeibe, amiről a hagyományos órákon nem esik szó. Marcsi csodás idegenvezetésével megismerhettük az igazi Esterházy-feelinget, és a kiállítótermeken áthaladva beleképzelhettük magunkat az Esterházyak mindennapi életébe. A kastélylátogatást megkoronázta egy hangulatos piknik a parkban. A nap többi részét a Familyparkban töltöttük adrenalinnal töltve, a békáktól a malacokon át a patkányokig mindent kipróbáltunk. Nagyon jó volt ezt az élményt ilyen fantasztikus társasággal átélni, ezáltal még közelebb kerülni egymáshoz. Az utolsó esténket Sopronban azon a különleges helyen töltöttük, ahol Esterházy Pált is nádorrá választották, így megkoronázva ezt az élményekben dús napot.

3. nap

Gyönyörködés
Ági

Ági: ‘Két hét munka után két három hónapig is karddal az oldalán egy szolga kíséretében látogatta a szórakozóhelyeket...’-írja egy ellenreformáicó kori feljegyzés,a különleges Caravaggióról,kinek képeiben ma elveszhettünk és megtalálhattuk magunkat újra.

A tegnapi ‘megerőltető’fejtágítás után, a szerdai napon a gyönyörködésé volt a főszerep. Elsőként a Kunst Historisches múzeumban inhaláltuk magunkba a művészetet, aztán selyemcsomagolásba pakoltuk és eltettük örök emléknek.

A bécsi állatkerben ezerféle állat bőrébe bújtunk, találkozhatott mindenki gyerekkori plüssének méretarányos hús vér változatával.

Rengeteg kártyázáson,mély beszélgetésen, kb 20000 lépésen túl is colgate mosollyal várjuk a holnapi napot.

Hullámvasút
Gábor

A mai nap hangulatat olyan hullámvasút volt, mint a holnapi napon várható hullámvasutozás. A napon láttam antik érdekességeket, intim festményeket, lenyűgöző szobrokat. Bécsben először jártam, meghozta a kedvem, hogy még visszatértek oda. Az állatkertben az állatok kevésbé láthatósága volt a probléma, de ez persze nem a szervezők hibája volt…

2. nap

Tartalmas nap

Petra

Reggel van... Nagy nehezen felkelek, sminkelek, felöltözök, reggelizek fogat mosok. Mehetünk workshopra.Megint csomó új dolgot tanulok. Frankó ez a Fraknó vára, tele van érdekességgel. Már ebéd van. Fürdünk a tóban, vacogunk aztán meg napozunk.Megint kaja.Portyázunk egyet, dumálunk, instázunk. A hotelben még kicsit "Sziesztázunk" aztán fürdés, alvás, holnap hosszú napunk lesz.

Levélfejtés Fraknó Várában

Vencel

Phu....Az éjszaka nem sikerült aludni sokat, mégse éreztem magam fáradtnak. A reggeli után mentünk Fraknó várába,ahol, én a levél megfejtésében egy picit elfáradtam . Megfejteni se tudtam volna egyedül, nem hogy még értelmezni is.Már mindenki szeretett volna fürdeni, úgyhogy mentünk a tóhoz. Viszont nem volt meleg sem a víz,sem a levegő. Vacsi előtt még bementünk a Wellness-be ahol a MELEG víz és FORRÓ szaunna sikerült átmelegedni.Vacsi után még bementünk Sopronba mászkálni,hogy fagyizzunk,beszélgessünk stb.Ezutánra már csak az alvás maradt.

1. nap

Töri, töri, töri és töri...

Szerző: Hargita (Emlékfoszlányok)

Szinte féltem, mikor láttam e-mailekben, hogy magukat a szervezők ennyire törik a táborért. Leutaztam barátokkal "egyénileg", vonaton zsúfolódva, árnyékban 100fokos hőmérséklettel, de nagy reményeimből még nem mindent izzadtam ki ekkor. Miután lelkileg megemésztettem, itt bizony hegymászás, meg lábtörés lesz, nekivágtunk a Károly-kilátónak. Kullancsokból, tériszonyból és jókedvből nem volt hiány, még a hosszabb tájékoztatók alatt sem. Hogy milyen érzés volt az ízlelőbimbókat könnyre fakasztó Hotel Szieszta-beli vacsora után végre "hivatalosan" megismerni a többieket? Amolyan boszorkányos. Az első nap túráján boszorkányos jelek kísérték utunkat. Aztán akkor is, mikor körben ülve egymást megismertük, vagyis megidéztünk mindenkit; mikor neveket skandáltunk, mint valami rossz varázsigéket, és amikor teszteltük egymás rosszszerencséjét a "betűk mezején". Mindig boszorkányosság övezte a társaságot.

Nagyon remélem ez a bűvös erő a tábor többi részében is összetart majd minket!

Kezdődik

Szerző: Barnabás (MINDszentek)

Július 1. Egy izzasztó nyári napon megérkeztünk Sopronba a Hotel Sziesztába. Túrázás közben megkezdtük a beszélgetéseket egymással. A kimeritő túra közepén, Balázs és Zolek, majd a végén az étterem várt minket tárt karokkal. A vacsora után vicces és szórakoztató ismerkedős játékokat játszottunk "Alapos" Andrea és "Kockáztató" Kristóf vezetésével. A hangulat a tetőfokára hágott.