Megszülettek a negyedik ESTÖRI eredményei

A versenyzők az Instagramra költöztették a dualizmus korát

Megszülettek a negyedik ESTÖRI eredményei

Lezárult az Estöri Kreatív Történelmi verseny idei évada, de a diákjaink által készített történelmi személyek Instagram oldalai még aktívan működnek. A három fordulóban és a döntőben a diákok a dualizmus korával ismerkedtek meg, közös kutatómunkával tanultak, belekóstoltak az online újságírásba, miközben szórakoztató tartalmakat állítottak elő. A versenyt záró harmadik fordulóban a csapatok történelmi karakterek és közéleti személyek – Mikszáth Kálmán, Tisza Kálmán, Baross Gábor, Blaha Lujza, Zsolnay Vilmos és Esterházy III. Miklós Instagram oldalát hozták létre és töltötték meg kreatív tartalommal. A nagyon szoros versenyben végül a zsűri a három dobogós helyezés mellett 3 különdíjat is kiosztott.


A járványhelyzet ellenére is kiválóan helyt álltak diákjaink és felkészítő tanáraik az idén immár negyedik alkalommal meghirdetett Estöri versenyének finisében. Talán ez az egyetlen országos tanulmányi verseny, amely a világjárvány miatt kialakult helyzetben nem (csak) a korábbi pontok alapján zárta le a versenyt, hanem folytatta azt. Az újabb kreatív feladatok nemcsak értékes tartalmakat eredményeztek, de további hozadékként erősítették a diákok és tanárok online közösségi kapcsolatait is, amely a digitális oktatás nehézségei között jó példaként szolgálhat.  

A harmadik fordulóban a döntőbe jutott 12 csapat 6 történelmi karakter Instagram-oldalát hozta létre. Blaha Lujza, Zsolnay Vilmos, Tisza Kálmán, Esterházy III. Miklós, Baross Gábor és Mikszáth Kálmán mindennapjait, magénéletének és munkásságának érdekes részleteit változatos és kreatív tartalmak segítségével mutatták be.

Célunk az volt a versennyel, hogy megmutassa azt, hogy a digitális világ eszközrendszerét és platformjait jól ismerő diákok hogyan tudják átadni, bemutatni történelmi ismereteiket kreatív megoldásokon keresztül. Olyan kompetenciák mozgósítása volt az ambíció, mint a kutatási-elemzési affinitás, a kreatív-alkotói készségek, a művészi képességek, vagy a szövegírói véna kibontakoztatása, a digitális készségek, a média és kommunikációs ismeretek fejlesztése.

Diákjaink már az előző fordulókban is számot adtak leleményességükről, mikor időutazó újságíróként megmutatták, milyen lenne egy 19 századi online hírportál címlapja, és hogyan üzenhetnek történelmi karakterek bőrébe bújva Facebook profikon keresztül a múltból a jelennek. Ennek során új területeket ismerhettek meg, fejlődtek a digitális kompetenciáik és a maguk nemében egyedülálló tartalmakat állítottak elő, így a verseny a digitális oktatás szempontjából is figyelmet érdemlő kezdeményezésnek számít.

A kialakult helyzet miatt a szokásos kismartoni élő döntőnk elmaradt, így a történészekből, történelem tanárokból és kommunikációs szakemberekből álló zsűri egy virtuális online döntőben értékelte a harmadik fordulós munkákat és a verseny egészében nyújtott teljesítményeket. A döntnököknek magas színvonalú, izgalmas és innovatív munkák közül kellett kiválasztania a legjobbakat (részben a korábbi pontok figyelembevétele mellett). Végül a nagyon szoros mezőnyben a három dobogós hely mellett 1-1 különdíjat is kiosztottak annak a három csapatnak, akiket minimális pontkülönbség választott el attól, hogy helyezést érjenek el.

Az idén a trófeát a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 10_a csapata vihette haza. A második helyen a Deák Téri Evangélikus Gimnázium 10 évfolyam csapata végzett, míg a harmadik helyezést a Pannonhalmi Bencés Gimnázium 10 évfolyamának csapata érdemelte ki.

Különdíjjal jutalmazták a Siófoki Perczel Mór Gimnázium 10n csapatát, a BMSZC Puskás Tivadar Távközlési Technikum Infokommunikációs Szakgimnáziuma 10b csapatát és Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium 10e csapatát.

Az egyes fordulókban készült munkákról:

Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium csapata: (Ancsin Réka, Kárász Kata, Nándori Viktória)
Döntős munka: Blaha Lujza, a celeb >>
Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Deák Téri Evangélikus Gimnázium csapata (Borossay Bernadett Blanka, Koltai Kinga, Wettstein Annamária)

Döntős munka: Blaha Lujza, a szinésznő >> 
Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Pannonhalmi Bencés Gimnázium csapata ( Antal Zsombor, Bankó Dávid, Baranyák Vendel )

Döntős munka: Zsolnay Vilmos, az innovator >>  
Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Újpesti Könyves Kálmán Gimnázium 10c csapata (Besze Viola,Ferenczy Tímea,Vizsy Domonkos)

Döntős munka: Zsolnay Vlmos, a gyáros >> 
Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Szentendrei Református Gimnázium csapata (Weitzinger Zsombor, Óváry Márton, Kelemen Levente )

Döntős munka: Baross Gábor, az innovator >> 
Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Siófoki Perczel Mór Gimnázium csapata (Gruber András, Kocsis Dániel, Várszegi Csanád )

Döntős munka:  Baross Gábor, a vasminiszter >>

Puskás Tivadar Infokommunikációs Szakgimnázium csapata (Csókási Benedek, Dézsi Bálint, Márton Gergő)
Döntős munka: Tisza Kálmán, a generális >> 

Korabeli Index címlap>>
Korabeli Facebook feed>>

Újpesti Könyves Kálmán Gimnázium 10d2 csapata (Dobner Máté, Szabó Milán, Velek Domonkos)
Döntős munka: Tisza Kálman, a politikus >>

Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Soproni Széchenyi István Gimnázium csapata (Hawkins Lili, Farkas Kitti, Kádár Anna )

Döntős munka: Esterházy lll. Miklós, a mecénas >>

Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Klebelsberg Kuno Gimnázium Bp.csapata (Kisdi Janka, Frank Luca, Kucsera Bence)
Döntős munka: Esterházy.lll.Miklós, a birtokos >>

Korabeli Index címlap>>

Korabeli Facebook feed>>

Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium csapata (Kiss Laura Erika, Kováts Hanna Judit, Kuknyó Guidó Lajos):
Döntős munka: Mikszáth Kálmán, a regényíró >>

Korabeli Index címlap>>
Korabeli Facebook feed>>

Budapesti Veres Pálné Gimnázium csapata (Völgyesi Zoltán, Urkuti Csaba, Bornemissza Mátyás)
Döntős munka:  Mikszáth Kálmán, az újságíró >>

Korabeli Index címlap>>
Korabeli Facebook feed>>

A kampányzáró videó pedig az alábbi linken ITT>> érhető el.

A verseny utolsó fordulója minket is megihletett és arra ösztönzött, hogy létrehozzuk az utolsó hitbizományi herceg Esterházy V. Pál herceg Instagram-oldalát, ezzel tisztelegve Pál herceg felesége, Esterházy Ottrubay Melinda születésének 100. évfordulója előtt. Az oldalon a herceg személyes narrációjával vezeti végig a követőket azon a fordulatokban gazdag történeten, mely bemutatja a hercegi pár tanulságos életútját, valamint az Esterházy család felemelkedését. Az Instagram-oldal színes tartalmai a későbbiekben az Esterházy Magyarország Alapítványhoz kapcsolódó érdekességekkel bővülnek.

A fő küldetésünknek azt tartjuk, hogy progresszív módon fenntartsuk és minél szélesebb körben megismertessük az Esterházy család örökségét. Privát anyagi források ráfordításával támogatjuk a kulturális és társadalmi értékteremtést, nemcsak megőrizve az Esterházy örökséget, hanem új értéket is létrehozva, elsősorban az oktatás, a képzőművészet és kulturális örökségvédelem területein.

Kapcsolat:

Esterházy Magyarország Alapítvány 
Estöri Verseny
www.estori.hu

Youtube: Esterházy Magyarország Alapítvány >>
Estöri Verseny>>

Instagram: instagram.com/esterhazy.v.pal_herceg/
www.instagram.com/estoriverseny

Facebook
https://www.facebook.com/esterhazymagyarorszag

E-mail: esterhazy_ma@uniomedia.com
info@estori.hu